Perception: Ep05 ”Messenger” – Theological Review

Nu vă recomand să citiți acest articol dacă nu ați urmărit în prealabil episodul.

Înainte de toate, trebuie să-mi cer scuze pentru întârziere, întârziere motivată de mica toxiinfecție alimentară pe care am avut-o în ultimele 2 zile.

Episodul în discuție nu se axează foarte mult pe partea medicală, ci dezbate mai mult ”tema secolului”: religion vs science (de aceea am scris in titlu ”theological review”). Per ansablu, nu cred că acest episod este unul în totalitate ”anti-God”, poate mai mult ”anti-religion” (2 lucruri destul de diferite). Să lămurim un lucru: religia poate fi dăunătoare dacă este folosită în interese personale sau este transformată în fanatism. La fel și știința. Totul depinde de echilibru și înțelegerea corectă a acestor termeni.

• Galileo și forma pământului – producătorii serialului au făcut o mică greșeală: Galileo Galilei a fost cel care a susținut teoria că pământul este rotund și a intrat în conflict cu Biserica Catolică. Giordano Bruno avea alte teorii prin care a fost considerat ”eretic” de Inchiziție. Dar oare Biblia chiar spune că pământul este plat? Citiți următorul articol și o să vă convingeți singuri. (punctul B)
  • Hearing voices – eu nu cred că Dumnezeu mai folosește această metodă în zilele noastre. În timpul când încă nu exista Cuvântul scris, Dumnezeu a vorbit oamenilor direct pentru a-și revela planurile sau a da sfaturi. În zilele noastre lucrurile stau puțin diferit. Avem Biblia, avem știința, avem credința. Vocile pe care le aud unii nu cred că vin special din partea lui Dumnezeu. Sunt de origine neurologică (ca și în cazul lui Kyle) sau de altă origine (în cazul lui Stephanie Meyer).

No Responses