Perception S02E04 – “Toxic” – Medical Review {video online HD + subtitrare}

Episodul de astăzi are ca subiect principal ”confesiunea”…sau ”mărturisirea”…sau ”recunoașterea”…sau ”destăinuirea”…sau…”spovedania” (sau nu…).

Chiar acum, în creierul nostru se dă un război: cortexul cingular (responsabil de legarea urmărilor comportamentale de motivație – wikipedia) vrea disperat să spună adevărul, dar cortexul orbitofrontal (zonă responsabilă cu luarea deciziilor) simulează cam cât de grav va fi dacă vei ”scăpa cutia cu fasole” (spill the beans).

Dacă va câștiga cortexul orbitofrontal, nivelul de hormoni de stress va crește; însă dacă va câștiga cortexul cingular, acest nivel va scădea. Deci, dacă este biologic sănătos să ne mărturisim secretele, de ce natura noastră umană se luptă atât de puternic să le ascundă?

Interesting question! Reminds me of Adam&Eve 🙂

Acum să trecem la punctele medico-neuro-științifice:

1. Sindromul Tourrete – a făcut parte din diagnosticul diferențial al celor 4 fetițe care prezentau ticuri  (spasme necontrolate). Această afecțiune se manifestă prin prezența unor ticuri verbale sau motorii și apare mai des la copii. Aceste ticuri pot fi însoțite de coprolalie (cuvinte murdare) sau ecolalie (repetarea unor fragmente de cuvinte sau de fraze). Elementul principal care l-a făcut să fie eliminat de pe listă a fost imposibilitatea ca el să fie transmisibil.

2. T.C.E (Tricloretilenă) – am învățat despre ea la Medicina Muncii. DEX-ul îl definește în felul următor: Lichid incolor, cu miros de cloroform, solubil în apă, neinflamabil, toxic în stare de vapori, utilizat ca solvent, ca agent frigorific, în diverse sinteze etc. Și în România au fost semnalate contaminări cu această substanță, cea mai recentă fiind contaminarea apei din localitatea Volunari.

3. Heterochromia Iridum (Heterocromie) – Wikipedia o definește ca și: diferența culorii irisului, părului sau a pielii. Heterocromia este rezultatul excesului sau carenței relative a unui pigment, numit melanină. Poate fi moștenită genetic, datorată mozaicismului genetic sau în urma unor boli sau răniri. Sora mea, Lori, a avut o colegă cu o astfel de afecțiune.

4. PANDAS (Pediatric Autoimmune Neuropsychiatric Disorders Associated with Streptococcal infections). Acest termen este folosit pentru descrierea unei ipoteze care susține probabilitatea ca unii copii să dobândească afecțiuni neuro-psihiatrice cum sunt Tuburarea Obsesiv-Compulsivă sau Tulburări de ticuri (F95-ICD-10) după o infecție cu Streptococ Betahemolitic de Grup A (cam complicată descrierea, dar studenții la medicină sigur o să o înțeleagă…sau?)

5. Tulburarea de conversie – Freud o definește ca anxietatea care este transformată în simptome fizice. Are legătură cu următorul punct: isteria colectivă.

6. Isteria Colectivă (isterie în masă, comportament obsesiv colectiv, isterie de grup) – Am ajuns, în sfârșit, la misterul medical al acestui episod. Dr. Pierce definește isteria colectivă ca: o afecțiune în care un grup este expus la un precipitant comun, iar care apoi dezvoltă simptome comune. Dar Dr. Pierce (sau cine a scris scenariul) a făcut o mică greșeală: isteria în masă din Chalco, Mexic nu a fost în 2006 ci în 2007, dacă ne raportăm la datele furnizate de wikipedia sau după articolul din NewYork Times.

7. Atracție sexuală genetică – am găsit un articol interesant în limba română despre asta.

Iar acum, episodul mult discutat: Sezonul 2, Episodul 4 – ”TOXIC” – video online HD + subtitrare în limba engleză

Vizionare plăcută!